T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İlimizde meydana gelebilecek afet ve acil durumlarda Eskişehir Afet Müdahale Planında görevli kamu kurum ve kuruluşlarıyla sivil toplum örgütlerinin afet öncesi, afet sırası ve afet sonrasındaki müdahale ve hareket kabiliyetlerinin değerlendirilmesi, varsa eksik yönlerinin tespit edilerek AFETLERE DAHA HAZIR BİR ESKİŞEHİR için gerekli önlemlerin alınması amacıyla Eskişehir Afet Müdahale Planı ( TAMP-ESKİŞEHİR ) kapsamında düzenlenen Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu Toplantısı ve masabaşı tatbikatı Valimiz Sayın Özdemir ÇAKACAK başkanlığında gerçekleştirildi.
Gerçekleştirilen masabaşı tatbikatına Vali Yardımcısı Bekir Şahin TÜTÜNCÜ, Vali Yardımcısı İsmail SOYKAN, Vali Yardımcısı Akın AĞCA, Vali Yardımcısı Alper BALCI, Tepebaşı Kaymakamı Erdinç YILMAZ, Garnizon Komutanlığı adına Hava Albay Haldun TAŞAN, İl Jandarma Komutanı J. Alb. İlhan ŞEN, İl Emniyet Müdür Vekili Korkut AYDIN, Büyükşehir Belediyesi adına Deniz KAPLAN, İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Uğur BİLGE, İl Milli Eğitim Müdürü Hakan CIRIT, İl Afet ve Acil Durum Müdürü Recep BAYAR ve Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu'nun diğer kurul üyeleri katıldı.
Valimiz Sayın Özdemir ÇAKACAK açılış konuşmasında “Bilindiği üzere, ülkemiz dünyanın en aktif deprem kuşaklarından birisi olan ‘Akdeniz-Alp-Himalaya’ kuşağı üzerinde yer almaktadır. Ve neredeyse topraklarımızın % 92’si, nüfusumuzun da % 98’i deprem bölgeleri içerisindedir. İlimiz, Kuzey Anadolu Fay Hattı ile Batı Anadolu’da bulunan faylar arasında yer almaktadır. Batı Anadolu’yu Anadolu’dan ayıran kuzey sınırı Eskişehir Fay Zonu’dur. Ancak Eskişehir Fay Zonu’nun yıllık hareket miktarı, ülkemizdeki diğer aktif faylara nazaran daha düşüktür. Geçmişe baktığımızda 1956 yılında ilimizde meydana gelen 6,4 büyüklüğündeki depremde 2 vatandaşımız hayatını kaybetmiş, 1219 yapı hasar görmüştür. 1999 yılında yaşanan 7,6 büyüklüğündeki Marmara Depremi’nde ise ilimizde 33 vatandaşımız hayatını kaybetmiş olup 107 yapı hasar görmüştür. Depremleri önlemek olanak dışıdır. Ancak günümüzde bilinçli ve etkili yöntemler ile deprem hasarlarının azaltılması mümkün olmaktadır. Depremlerle yaşamak zorunda olan ülkelerin bu doğrultuda büyük çabalar gösterdiği; yapılan araştırmalar, gözlemler ve deneyimler ile edinilen bilgiler birleştirilerek, çağdaş teknolojilerden de yararlanılarak afetlerin etkileri azaltılabilmekte, can ve mal kayıpları en az düzeye indirilebilmektedir. Afetle mücadelenin kolay ve tek başına bir kurumun yapabileceği bir iş olmadığını, birçok konuda olduğu gibi bu mücadelede de topyekün mücadelenin ve eğitimin çok önemli olduğunu" ifade etti.
İl Müdürümüz Sayın Recep BAYAR ise yapmış olduğu sunumunda Türkiye Afet Müdahale Planının ve İl Afet Müdahale Planının amaç ve kapsamından bahsederek, ilimizin personel, taşıt, iş makinesi kapasitesine değindi. Ayrıca İl Afet Müdahale Planınında yer alan geçici barınma alanları,enkaz döküm alanları ve toplanma alanları hakkında bilgi verdi. Vatandaşlarımızın istedikleri taktirde e - devlet üzerinden ikametgahlarına en yakın 3 toplanma alanına ait bilgilere ulaşabileceğini söyledi. 30 Nisan 2019 tarihinde tüm ana çözüm ortaklarının görev aldığı, 519 personel, 81 araç - iş makinesi ve 1 helikopterin katılımıyla gerçekleştirilen 2019 TAMP - ESKİŞEHİR Saha Tatbikatına değindi.
Masabaşı Tatbikatı, tabikat senaryosu gereğince, TAMP – ESKİŞEHİR planında görev alan 26 Yerel Düzey Operasyon Planlarından sorumlu Hizmet Grubu Yöneticilerinin sorumlu oldukları plan hakkında ve senaryoda kendilerine düşen görevleriyle ilgili sunum yapmaları ile sona erdi.
© 2024 Eskişehir İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü